26/06/2017

Het einde van 2016 betekende ook meteen het einde van VVOB’s meerjarenprogramma dat sinds 2014 liep. Tijdens dat laatste jaar werden de precieze resultaten en impact van het driejarenprogramma rond kwaliteitsvol onderwijs duidelijk. In ons jaarverslag van 2016, laten we onze partners daarover vertellen.

Hoe heeft hun partnerschap met VVOB de kwaliteit van hun werk beïnvloed, en de kwaliteit van het onderwijs in hun land verbeterd?

Voor elk van de negen landen waar VVOB werkte in 2016, getuigen een of twee belangrijke individuen over de impact en de resultaten van hun partnerschap met VVOB. Zo prijst de onderdirecteur van het Onderdirectoraat Beroepsonderwijs in Suriname dat “VVOB kennis van buitenaf inbrengt, maar ook oog heeft voor wat kan binnen de Surinaamse context”, legt het hoofd van de Afdeling Propaganda van de Vietnamese Vrouwenunie uit hoe “de samenwerking tussen VVOB en de Vrouwenunie heeft geleid tot veranderingen in de manier waarop ouders ondersteuning bieden aan hun kinderen tijdens de overgang van de kleuter- naar lagere school”, en vertelt een Rwandese schoolleider hoe “het professioneel leernetwerk [haar] dagdagelijkse praktijk en schoolleiderschapsvaardigheden verbeterd” hebben.

Veel leesplezier.