Stageland:
Cambodja
DR Congo
Ecuador
Rwanda
Suriname
Vietnam
Zambia
Zimbabwe
Stagejaar:
2017
In 2017 vertrokken er 32 studenten op stage bij VVOB in het Zuiden. Je kan hun belevenissen volgen via hun blogs.
Cambodja
Elise en Leanne, studenten Secundair Onderwijs aan VIVES, doen hun stage in het kader van Scholenbanden.
Hannah, studente Lager Onderwijs aan UCLL, geeft les en ontwikkelt didactisch materiaal voor de wiskundeles.
Stephanie en Eva, studenten Lager Onderwijs aan Karel de Grote Hogeschool , ontwikkelen didactisch materiaal voor wetenschapsonderwijs.
Laura en Sofie, studenten Lager Onderwijs aan VIVES, ontwikkelen didactisch materiaal voor de wiskundeles.
Ecuador
Thomas en Amelie, studenten Secundair Onderwijs aan Thomas More, geven les in het technisch onderwijs.
Mieke, studente Secundair Onderwijs aan UCLL, doet stage in het kader van Scholenbanden.
Rwanda
Bart, student Lager Onderwijs aan UCLL, loopt stage in het kader van Scholenbanden.
Suriname
Eva en Katoo, studenten Secundair Onderwijs aan de HoGent, verdiepen zich in de lessenseries algemene vakken.
Lotte en Carmell, studenten Secundair Onderwijs aan de Arteveldehogeschool, voeren een kwalitatief onderzoek naar de impact van het mentorship traject bij startende leerkrachten.
Shauni en Anse, studenten Secundair Onderwijs aan de Arteveldehogeschool, verzamelen casussen vakdidactische aspecten in de technische lessen.
Zambia
Sylvie en Meghanne, studenten Kleuter- en Lager Onderwijs aan Howest, werken rond hoekenwerk in een kleuterschool.
Zimbabwe
Margot en Nona, studenten Pedagogie van het jonge kind aan de Arteveldehogeschool, doen stage op een kinderopvang.
Thomas, student aan de Karel de Grote Hogeschool, doet stage op een school voor kwetsbare kinderen.
Vietnam
Yara en Jill, studenten Kleuteronderwijs aan de Karel de Grote Hogeschool, ontwikkelen didactisch materiaal en geven les aan kleuters in Vietnam.
Zuid-Afrika
Silvie, student Communication and Management aan de Artesis Plantijn Hogeschool, ondersteunt de communicatie van het VVOB-kantoor en hun partners.
Leonie en Sien, studenten Lager onderwijs aan VIVES, ondersteunen lerende netwerken van leerkrachten.
Eline, studente Lager Onderwijs aan Karel de Grote Hogeschool, ondersteunt de mentorship inclusive practices.