U bent hier

VVOB shares best practices in early education at UNESCO headquarters
06/10/2015

UNESCO nodigde VVOB uit om op de Werelddag voor de leerkracht onze goede praktijken te delen rond de ontwikkeling van leerkrachten en schoolleiders voor het kleuteronderwijs en de overgang naar het lager onderwijs. Marie-Pierre Ngoma, onderwijsadviseur voor VVOB in Zimbabwe, vertegenwoordigde onze organisatie op de World Teacher’s Day roundtable, die UNESCO op 5 oktober organiseerde in haar hoofdkantoor in Parijs.

Ze gaf een presentatie over de capaciteitsontwikkeling van schoolleiders om de kwaliteit en inclusie in het kleuteronderwijs en de overgang naar het lager onderwijs te verhogen. Zo bracht Marie-Pierre VVOB's kader met diens sleutelementen voor succesvol schoolleiderschap. Ze benadrukte hierbij ook suggesties van leraren, lerarenopleiders en student-leerkrachten rond inclusie en gelijke kansen in het onderwijs.

De kwaliteit van het kleuteronderwijs en van de overgang naar het lager onderwijs is een sleutel om kinderen gelijke kansen te geven in hun verdere opleiding en succes in de toekomst. Daarom identificeerde we deze sector als een vlaggenschip voor onze werking. We implementeren programma's van capaciteitsontwikkeling in het kleuteronderwijs en de overgang naar het lager onderwijs in Vietnam, Zambia en Zimbabwe. Dit gebeurt in partnerschap en nauwe samenwerking met de ministeries van onderwijs en de structuren voor de ontwikkeling van leraars en schoolleiders.

 

Foto World OMEP