U bent hier

In november dit jaar starten we onze nieuwe landenwerking in Uganda. De focus van het meerjarenprogramma in Uganda ligt op de versterking van het technisch en beroepsonderwijs, meer specifieke door in te zetten op de verbetering van de kwaliteit van de initiële opleiding van student-vakleerkrachten, het ontwikkelen van inductie en opleiding van zij-instromers (ervaren praktijkmensen) en het ontwikkelen van modaliteiten voor voortdurende professionele ontwikkeling van vakleerkrachten. Om dit programma te realiseren voorzien we een strategisch partnerschap met het Ugandese Department of Education Planning and Policy Analysis en een operationeel partnerschap met het Department of Teacher and Instructor Education and Training.

 

Als Education Advisor TVET geef je inhoudelijk mee vorm aan de verdere uitwerking van het VVOB meerjarenprogramma (2019-2021) in Uganda. Je werkt vanuit het VVOB kantoor in Kampala en rapporteert direct aan de programma manager. In samenwerking met de strategische en operationele partners start je duurzame capaciteitsversterkingsprocessen op die gericht zijn de verbetering van de initiële vorming en navorming van vakleerkrachten van het technisch en beroepsonderwijs. Je ondersteunt deze processen zowel inhoudelijk als procesmatig.

Takenpakket

  • Je zet VVOB mee op de kaart in de Ugandese onderwijssector en bouwt een duurzame relatie uit met diverse strategische en operationele partners;
  • Samen met deze partners werk je aan capaciteitsopbouw van diverse actoren in het technisch en beroepsonderwijs door:
    • het verstrekken van advies m.b.t. leerlinggericht en competentiegericht onderwijs dat goed aansluit bij de wereld van het werk;
    • het detecteren van de noden aan professionele ontwikkeling van de doelgroepen;
    • het identificeren en inschakelen van expertisebronnen voor professionele ontwikkeling en capaciteitsversterking van de partners;
  • Je netwerkt met andere relevante organisaties en streeft synergie, samenwerking en inkomstendiversificatie na;
  • Je neemt een actieve rol op in de operationele planning, budgettering, uitvoering, monitoring en evaluatie van het programma rond lager beroepsonderwijs en bent betrokken bij het formuleren van nieuwe projectvoorstellen;
  • Je verruimt leerervaringen van het programma naar de hele organisatie;
  • Je vervult een brugfunctie naar Vlaanderen.

Profiel

  • Je hebt een relevante master of gelijkgesteld door ervaring;
  • Je hebt bij voorkeur twee jaar werkervaring in het Zuiden;
  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring in het technisch en beroepsonderwijs;
  • Je hebt ervaring in professionaliseringstrajecten in het onderwijs, bij voorkeur van leerkrachten en / of schoolleiders in het technisch beroepsonderwijs;
  • Je hebt ervaring met het opzetten en begeleiden van veranderingsprocessen en institutionele capaciteitsopbouw;
  • Je hebt aantoonbare ervaring inzake het formuleren en opvolgen van kwaliteitsvolle onderwijsprogramma’s en projecten.

Competenties

VVOB Kerncompetenties

  • Resultaatsgerichtheid
  • Samenwerking
  • Continue leren en verbeteren

Functie specifieke competenties

  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid & luistervaardigheid
  • 360° empathie
  • Betrouwbaarheid
  • Creativiteit
  • Probleemanalyse en –synthese

Wij bieden

  • Een dynamische werkomgeving in een internationale context;
  • Start in weddeschaal A111, overstap van A111 naar A112 na 10 jaar relevante beroepservaring;
  • Hospitalisatieverzekering, een jaarlijks vliegticket voor het gezin, tegemoetkoming in huisvesting en onderwijs van de kinderen.

Startdatum

1 januari 2019

Locatie

Kampala, Uganda

Procedure

Bij interesse in deze functie worden je CV en uitgebreide motivatiebrief uiterlijk op 21 oktober verwacht bij Lotte.vdeeckhout@vvob.be.

Bij meer vragen over de functie kun je contact opnemen met Tom.vandenbosch@vvob.be

 

VVOB voert een gelijkekansenbeleid. Kwaliteiten van mensen zijn doorslaggevend, ongeacht hun leeftijd, sekse, afkomst of handicap.