U bent hier

CIES
Washington, D.C., VS
-
14-22 februari

De CIES 2023 Annual Meeting zal een licht werpen op de volgende cruciale vragen in het onderwijsveld: hoe moeten we kritisch kijken naar en voldoen aan gewenste resultaten over tijd en ruimte heen? Welke veranderingen kunnen zorgen voor verantwoorde en duurzame vooruitgang in het onderwijs? Welke gevolgen kunnen deze veranderingen hebben voor individuele systemen, contexten en de kwetsbare planeet?

 

VVOB draagt op verschillende manieren bij:

  • Presentatie:
    • Socio-emotional learning outcomes among children in 3rd to 5th grade in Zambia: role of the Catch Up remedial programme
  • Panelsessies:
    • Advancing gender equality in and through early childhood education: lessons from FAWE, Plan International and VVOB (15 februari, 7:45-9:15 am EDT) 

    • Blended continuous professional development for educators: case studies from the global south (19 February, 2:45 to 4:15 pm EDT) meer info onderaan

    • Finding educational solutions that work for crisis-affected children: experiences and findings contextualising SEL interventions in three countries, georganiseerd door het Harvard EASEL Lab (20 februari, 14:45 to 16:15 pm EDT)

    • Disruptive innovation that can transform education and improve foundational literacy and numeracy skills in diverse contexts and cultures

    • Improving primary education teaching for diverse learners through play-based pedagogies: insights from Ghana, Kenya, Rwanda and Viet Nam (22 februari, 13:30- 15:00 pm EDT)

    • Teaching at the right level in Zambia: a Ministry of Education-led initiative, georganiseerd door TaRL Africa

REGISTREREN

Panelsessie: Blended continuous professional development for educators: case studies from the Global South

  • 19 februari, 14:45 to 16:15 pm EDT
  • Met VVOB, VSO International, en Aga Khan Foundation

Over heel de wereld moesten scholen sluiten door COVID-19. Mensen uit kansarmere milieus werden daarbij het hardst getroffen. Tegelijkertijd schakelden leerkrachten en schoolleiders voor permanente professionele ontwikkeling over op afstands- en online onderwijs, maar vaak waren ze hier onvoldoende op voorbereid. 

 

Ondanks deze uitdagingen zijn veel leerkrachten, schoolleiders en beleidsmakers zich meer bewust geworden van het potentieel van afstands- en online onderwijs. Blended CPD, gedefinieerd als een pedagogisch onderbouwde combinatie van fysieke en online modaliteiten, kan het beste van beide werelden combineren. In deze sessie zullen drie casestudies de meerwaarde van blended CPD-trajecten illustreren.

 

MEER INFO