U bent hier

Stageland: 
Cambodja
Ecuador
Rwanda
Suriname
Vietnam
Zambia
Zuid-Afrika
Stagejaar: 
2018

In het voorjaar van 2018 vertrokken er 30 studenten op stage bij VVOB in het Zuiden. Er vertrekken nog 5 studenten in de loop van het jaar.

Je kan hun belevenissen volgen via hun blogs.

 

Paragrafen: 

Cambodja

Lore en Frauke, studenten Lager Onderwijs aan VIVES, doen hun stage in het kader rond STEM.
Helena en Maranne, studenten Lerarenopleiding aan LUCA School of Arts, ontwikkelen didactisch materiaal voor de wiskundeles.
Julie en Marie, studenten Lager Onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool, lopen stage in Kandal.

Ecuador

Astrid, studente lerarenopleiding aan de KULeuven, doet stage rond het ontwikkelen van communicatiesystemen en versterken van Engelse taalcompetenties.

Zambia

Merel en Fien, studenten Kleuteronderwijs aan Odisee, doen stage rond spelend leren in Mukushi.

Renske en Eva, studenten Lager Onderwijs aan Howest, lopen stage rond spelend leren in Serenje. Ook Anneleen en Marthe, studenten Kleuteronderwijs aan de Arteveldehogeschool, doen hun stage over hetzelfde thema. 
Paulien en Herlinde, studenten Lerarenopleiding aan LUCA School of Arts, zullen ook werken rond spelend leren maar in Kabwe.

Rwanda

Boris en Lien, studenten Lager Onderwijs aan Odisee, lopen stage rond Green TTC.

Dries, student Lager Onderwijs aan HoGent en Jana, student Lager Onderwijs aan UCLL, zullen wiskundeles geven. 

Suriname

Emma en Sofie, studenten Secundair Onderwijs aan de Arteveldehogeschool, verdiepen zich in het onderzoeken van leerlingenpopulatie en -problematieken.
Rene, student Secundair Onderwijs aan de Arteveldehogeschool, werkt een inspiratiegids rond milieuthema's uit.

Vietnam

Liselore en Emma, studenten Kleuteronderwijs aan Odisee, ontwikkelen kostenarm materiaal en geven les aan kleuters.

Falke en Steffe, studenten Kleuteronderwijs aan de Karel de Grote hogeschool, ontwikkelen van kostenarm lesmateriaal, lesplannen en reflectie in Quang Nam.

Zuid-Afrika

Lore en Luna, studenten Lager onderwijs aan VIVES, werken rond inclusiviteit.

Céline, student MANAMA conflict and Development Studies aan de UGent, doet een onderzoek rond inclusief onderwijs.
Jens, student Secundair onderwijs aan de Arteveldehogeschool, ondersteunt de ICT in District Teacher Development Centre in Kroonstad.